Αξιολόγηση

Συχνά, η αρχική αναζήτηση υπηρεσιών υγείας είναι η πιο δύσκολη και αγχωτική διαδικασία στην όλη εμπειρία κάποιου με το σύστημα υγείας. Ποιος είναι κατάλληλος να του εμπιστευτούμε κάτι τόσο σημαντικό όσο η υγεία η δική μας ή αυτή των δικών μας ανθρώπων; Τι κριτήρια θα πρέπει να βαρύνουν στην απόφαση αυτή; Προφανώς η απάντηση είναι διαφορετική για κάθε άνθρωπο, όμως η ανάγκη παραμένει: Πώς μπορεί κανείς να λάβει αυτήν την απόφαση μειώνοντας το εγγενές stress, και διευκολύνοντας και, γιατί όχι, επιταχύνοντας κι όλας, την όλη διαδικασία;

Σημαντικό μέρος της απάντησης σε όλα τα παραπάνω είναι “μέσω της Αξιολόγησης”. Η αξιολόγηση κάθε είδους προϊόντος και υπηρεσίας είναι απαραίτητο στοιχείο κάθε προσπάθειας βελτίωσης.  Αυτό δεν μπορεί παρά να ισχύει και για τις ιατρικές υπηρεσίες. Παραδοσιακά, οι ιατροί αξιολογούνται από τους συναδέλφους τους (peers) ή/και τον εργοδότη τους. Στην εποχή της εύκολης πρόσβασης στην πληροφορία, πλέον οι ιατροί (μπορούν να) αξιολογούνται δημοσίως και από τον πλέον αρμόδιο για αυτό, αυτόν για τον οποίο υπάρχει το σύστημα υγείας εξ αρχής, τον ίδιον τον καταναλωτή υπηρεσιών υγείας. Με τον τρόπο αυτόν, αυτός ο οποίος συχνά αποκαλείται “ασθενής”, ενδυναμώνεται.

Και μπορεί ο “ασθενής” να μην έχει εκ των πραγμάτων τα κατάλληλα κριτήρια να αξιολογήσει την επιστημονική κατάρτιση ενός ιατρού, όμως η επαφή όλων μας με το σύστημα υγείας είναι κυρίως μία επαφή ανθρώπινη παρά μία στεγνή επιστημονική διερεύνηση του όποιου προβλήματος υγείας, πόσο μάλλον μία ψυχρή συνταγογράφηση της όποιας προτεινόμενης λύσης. Και ως ανθρώπινη επαφή, η οπτική εκείνου που την προκαλεί (initiates) και την βιώνει, συχνά εν μέσω συναισθήματος ανάγκης, φόβου, ή/και ανησυχίας, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.

Με βάση όλα τα παραπάνω, δεν θα ήταν δυνατό να μην δημιουργήσουμε στην ιστοσελίδα του ιατρείου μία ενότητα αφιερωμένη στην αξιολόγηση. Εκτός από το ότι πιστεύουμε σε αυτήν την ιδέα σε θεωρητικό επίπεδο, ευελπιστούμε ότι η ενότητα αυτή θα προσφέρει ουσιαστική και πρακτική βοήθεια σε όποιον βρίσκεται στην ιδιαίτερη εκείνη θέση να αναζητά υπηρεσίες υγείας. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό word of mouth, η αξιολόγηση στο διαδίκτυο παρέχει πολύ περισσότερες δυνατότητες, τόσο στον ασθενή που θέλει να αξιολογήσει, όσο και σε αυτόν που αναζητά υπηρεσίες υγείας.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να διαβάσετε αξιολογήσεις ασθενών που έχουν επισκεφθεί το ιατρείο ή/και να αφήσετε και εσείς μία αξιολόγηση της εμπειρίας σας στο ιατρείο. Αποφύγαμε την χρήση εφαρμογών που επιτρέπουν ανώνυμες (και άρα, συχνά ψευδείς ή/και κατασκευασμένες) αξιολογήσεις. Χρησιμοποιούμε υπηρεσίες αξιολόγησης αξιόπιστες και έγκυρες, που προϋποθέτουν την ταυτοποίηση του αξιολογητή (π.χ. μέσω του email ή του προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα). Τέτοιες είναι οι αξιολογήσεις που μπορεί κανείς να αφήσει για το ιατρείο στην Google, στο Facebook, και – από εγχώριες υπηρεσίες – στο doctoranytime. Στο τελευταίο μάλιστα, με αίσθημα συγκρατημένου ενθουσιασμού αλλά και μεγάλης ευθύνης, βλέπουμε το ιατρείο να βρίσκεται στην πρώτη θέση αξιολογήσεων (άνω των 400 πιστοποιημένων αξιολογήσεων) από όλα τα καρδιολογικά ιατρεία (άνω των 200) που εμφανίζονται εκεί.

Σας προσκαλούμε να διαβάσετε αξιολογησείς ασθενών, και σε περίπτωση που έχετε επισκεφτεί το ιατρείο να αφιερώσετε λίγο από τον χρόνο σας να αφήσετε και εσείς μία αξιολόγηση. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάτε εμάς να βελτιωθούμε και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες αλλά συγχρόνως και άλλους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν μία καλύτερη εικόνα για το ιατρείο και το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και τον χρόνο σας!

© Κωστής Τσαρπαλής, Φεβρουάριος 2019